zondag 11 september 2016

Van lits jumeaux naar babydeken

Kunnen jullie je nog herinneren dat ik een paar jaar geleden ben begonnen met mijn bloemendeken?
Het is alweer van 2013 geleden en hier kan je mijn laatste update vinden.
Het was de bedoeling dat ik een lits jumeaux deken zou haken. Nu zijn we ruim 2 jaar verder en was ik van plan om weer verder te haken aan mijn deken. Ik had nog genoeg bloemetjes waar ik een rand om moest haken.
Ik had een aantal witte bollen besteld en wou vol goede moed weer beginnen. Wat blijkt! Heel logisch natuurlijk, het wit was helemaal anders wit dan van mijn bestaande vierkantjes. Dat was een probleem want het verschil was echt duidelijk. Terug naar de winkel en maar omgewisseld voor zwart. Met het gevolg dat ik de deken niet verder zou kunnen afmaken. Nu was ik daar toch niet echt rouwig om want ik moest echt nog heel veel bloemetjes bij haken wou ik voor de hele grote deken gaan.
Van mijn bestaande vierkantjes heb ik van elke kleur 10 vierkantjes gepakt en heb ik die aan elkaar gehaakt met zwart. Het is dus een babydekentje geworden.
Ik heb er een bobbel rand omgehaakt en ziet er al bij al leuk uit. Ik heb er alleen nog geen bestemming voor. Ik heb het al te koop gezet maar dat schiet ook niet op. Wie weet kan ik het met de tijd een keer weggeven.
Dit is natuurlijk niet het einde van mijn bloemen vierkantjes he! Ik heb er nog genoeg over. Nu ben ik bezig met de bloemen waar nog geen rand om zit, te voorzien van een zwarte rand en dan denk ik dat ik daar een kussen van ga maken.
Groetjes, Monique

3 opmerkingen:

  1. Ziet er heel mooi uit Monique met het zwarte eromheen
    Leuk patroontje
    Fijne dag

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat een slimme oplossing! Het zwart werkt erg mooi met de kleurtjes. Het is een super mooie deken geworden!
    Groetjes Monique

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ja, heel vaag herinner ik het me nog wel...
    Wat kunnen plannen toch wijzigen hè...
    Maar wat goed om het zo te doen!

    BeantwoordenVerwijderen

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...