zaterdag 10 juni 2017

Van lits jumeaux deken naar babydeken naar plaid

Oh, wat is het weer lang geleden dat ik nog een berichtje heb geplaatst. Ik haak nog wel maar niet meer elke dag.
Een paar jaar geleden was ik bezig met deze bloemen deken. Het plan was om er een lits jumeaux deken van te maken maar dat was toch wel te hoog gegrepen, ik bedacht dat het dan maar een tweepersoonsdeken zou worden maar ook dat werd een te langdurend project, dus dan maar een één persoons deken. Dat is er echter nooit van gekomen en uiteindelijk heb ik er een babydeken van gehaakt.
Ik had hem te koop gezet op Instagram en een vriendin wou hem wel van mij overnemen. Eerder om mij een plezier te doen hoor. Ik weet dat ze niks heeft met zwart en ze vroeg of ik er dan nog een andere kleur rand omheen kon haken. Als ik wat verkoop wil ik wel dat de koopster tevreden is dus heb ik de deken weer uitgehaald tot ik alleen maar weer vierkantjes over had.
Omdat ik toch genoeg vierkantjes had heb ik het plaid wat groter gemaakt.
Ik heb de vierkantjes aan elkaar gehaakt met lime groen.
De rand heb ik met turquoise gehaakt. Helaas ben ik vergeten om een goede foto van het eindresultaat te maken.
Hier hangt ie bij mijn vriendin over de bank. Ze is er helemaal blij mee. Je ziet dat zwart echt niet in haar interieur past.
Ik heb er ook nog een bijpassende kussen hoes bijgemaakt. Hier zie je de rand goed, is dezelfde als ik om de deken heb gehaakt.
Omdat ik nog meer vierkantjes over had heb ik voor mezelf ook twee kussentjes gemaakt. (de bovenste en onderste)
 
Groetjes, Monique

6 opmerkingen:

  1. geweldig hoe dit dan zo verloopt en bij je vriendin ligt het plaid prachtig!
    X Es

    BeantwoordenVerwijderen
  2. En zo zijn de vierkantjes toch nog goed terecht gekomen :-) Het ziet er allemaal heel gezeellig en verfrissend uit met die vrolijke kleurtjjes.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Fantastic!! The blanket as well as the cushions ♥. And the nice buttons are sweet little eyecatchers. Happy weekend! Nata xxx

    BeantwoordenVerwijderen
  4. U bent een goed vriendin om eits nieuw te maken met the groen en turquoise. De deken en kussentjes zijn heel lief.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Leuk dat je weer blogt! En hoe het toch kan gaan... Maar uiteindelijk komt alles op z'n plek, dat zie je hier maar weer. Wat een klus om al dat zwart weer uit te halen en de vierkantjes opnieuw aan elkaar te zetten. Lief van je dat je dat deed voor je vriendin. De deken staat nu echt perfect in haar interieur...
    Ben alleen wel benieuwd of je nog eens een deken gaat haken...

    Groetjes, Elizabeth

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Heerlijk weer een bericht van je te lezen. Wat een grappig verhaal over een project dat gaandeweg steeds veranderde. Nu heb je de gehaakte vierkanten mooi gebruikt. De plaid vind ik met de nieuwe tussenkleuren en rand prachtig. Jouw vierkanten komen nu veel mooier uit. De kussens zijn ook prachtig.

    Groetjes, Margaret

    BeantwoordenVerwijderen

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...