zondag 11 september 2016

Alles is haken vest.

Ik heb al veel haakboeken maar toen het boek Alles is haken van Saskia Laan te koop was, wist ik dat ik die heel graag wou hebben.
Ik kan zeggen dat dit het leukste haakboek is wat ik tot nu toe heb. Er staan zo veel leuke patronen in en het inmiddels hele bekende vest wou ik als eerste proberen maar ik las met name op FB dat er toch wel veel mensen problemen hadden met het patroon en over meerdere keren uithalen, over het scheef lopen van het vest en daardoor stelde ik het steeds uit om er aan te beginnen. Tot ik dacht weet je wat ik ga er gewoon aan beginnen en haak met niet zo een duur garen, wordt het niks, geen man overboord. Wordt het wel leuk des te beter.
Dus ik begon en ik vond het gelijk een leuk patroon maar hoe verder ik kwam hoe schever ik ging.

Dat ging duidelijk niet goed komen dus maar uithalen. Ik heb hier en daar wat advies ingewonnen en daarna ging het beter maar uiteindelijk was de ene kant toch langer dan de andere.
Omdat ik er ook mijn eigen stempel op wilde drukken besloot ik om een ruffel rand te haken. Het leek een leuk idee maar ik vind het een beetje op een Pierrot kraag lijken en dat vond ik toch te veel van het goede.


Op de foto hierboven zie je dat de ene kant langer is dan de andere.

Aan de achterkant loopt het mooi recht.
De rand heb ik maar weer uitgehaald.
Ik heb het vest gewassen en het kortere pand opgespannen. Gelukkig is het helemaal goed gekomen.
Ik heb gehaakt met Scheepjes Colour Crafter en naald 5
 
Groetjes, Monique
 

2 opmerkingen:

  1. Wat is het een mooi vest geworden. En van scheef"groei" niets meer te zien. En wow, wat staat hij je mooi met dat groene jurkje erbij, prachtig!!
    Groetjes Monique

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Jeetje, wat een gedoe voordat het naar je zin is!
    Maar nu heb je wel echt een heel mooi vest; het staat je echt geweldig goed, en zeker bij dat jurkje!

    BeantwoordenVerwijderen

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...